Öğrencilerin Ortak Çilesi Öğrenci işleri Personelleri

Senelerdir 7'den 70'e pek çok üniversitede öğrenciler ile öğrenci işleri personellerinin yıldızı barışmamıştır. İşini iyi yapanlar da vardır elbette genellemeler işini iyi yapanların hakkına girmiş olmasın, onları tenzih ederek neden öğrenciler tarafından sevilmediklerini konuşmaya başlayalım bakalım. 



Öğrenci işleri, genellikle fakültenize pek de yakın olmayan yerlerde bulunduğundan işiniz halledilmediğinde tekrar tekrar gitmek zorunda kalmanız çiledir ya da telefonlarınıza cevap verilmediğinde öğrenci halinizle her seferinde o mesafeyi gitmek zorunda kalırsınız. Cebinizde para olup olmadığı önemli değildir, onlar telefonu açmak istemezlerse açmazlar ve her seferinde o mesafeyi gitmeniz gerekir. Öğrencileri bunun haricinde çıldırtan pek çok detay var:

 Bir imza için bile şu an meşgulüm 2 gün sonra derken bilgisayarda soltaire oynamaları

⧪ Sınav sonuçlarında ve ortalamalarda hata yapmaları ve bunu düzeltmek için acele etmemeleri

⧪ Türkçe imla kurallarına, dil bilgisi kurallarına hakim olmadıklarından dilekçe yazamamaları

⧪ Üniversitenin belirlediği belgeler dışında şunu da getir bunu da diyerek daha kayıtta, ders onayında işi yokuşa sürmeleri

⧪ Tez savunma tarihinizi seçerken hocaların ve sizin müsait olduğunuz zaman için bile burun kıvırıp biz şu zamanda müsaitiz toplantı var cart curt edip o tarihlerde hiçbir işleri olmaması

⧪ Öğrencileri kendileri düşman bellemiş gibi davranmaları, sürekli sinirli ve aksi olmaları



Kendi başıma gelenlerden bahsedeyim, lisans sürecinde 11'de gelir 2'de çıkarlardı, çıkış belgemi almam 10 gün sürdü çünkü keyifleri istemediğinden okula gelmiyorlardı. Kurtuldum derken yüksek lisans sürecinde de benzer çileler yaşadım. Kredi sistemine göre ders aldık ve arayıp mezun olamıyorsunuz, krediniz yetersiz dediler. Üniversitenin kendi sitesi ve yökün sitesinden kredimizin yeterli olduğunu ispat ettiğimizde "değiştirdik biz onu, 2 ders daah alacaksınız dediler, benim saydırabileceğim dersler vardı saydırdım ama arkadaşlarım iki ders daha aldı. Bu hadi neyse de en kötüsü şuydu: benim için son derece önemli olan bir ilana başvurmam için transkriptim gerekliydi. Sisteme girdiğimde transkripti alamadım çünkü ortalamam 1.5 not aşağı çekilmişti, mezun olamaz gözüküyordu. Defalarca aradım ama yardımcı olmadılar, kendileri için belki de yarım saat sürecek bir iş ama onunla uğraşmak yerine "ya hele bir mezun ol düzeltiriz onu, sistemden çıkarken doğru ortalamanı görürsün" dediler. Ve düzeltmek için hiçbir çaba göstermemeleri yüzünden 1 senedir beklediğim yere başvuramadım. Bunu söylediğimde herhangi bir vicdan azabı bile duymadılar. Sene boyu telefonlarımıza cevap vermediler. Onu da geçtim belge teslim etmem gerektiğinde "ben bunu haftaya veririm bu hafta hiç yollayamayacağım uğraşamayacağım" diyen oldu. Kendi hataları yüzünden koca tezi 9 kez çıkardım. 

Bana göre bir insana ahlaklı diyebilmek için kazandığı parayı hak ediyor olması ve vicdan sahibi olması gerekli. Ama maalesef hem lisansta hem de yüksek lisansta iş ahlakına sahip olmayan öğrenci işleri personelleriyle mecburen çalışarak emeklerimin karşılığını alışımın hep gecikmesini tecrübe etmiş oldum.

14 Yorumlar

  1. Öğrencilerin işi zor.

    YanıtlaSil
  2. Öğrenci işleri personelleri sanki öğrencilerin işini halletmek için değil işleri yokuşa sürmek için varlar. Beni de diploma alırken o kadar uğraştırmışlardı ki bıkmıştım.

    YanıtlaSil
  3. Uğraşılması en zor yerlerden birisi bence de. Çile kısacası. Geçtiğimiz günlerde kız kardeşimin bölüm sekreterliği ile bir işi çıktı. Malum virüsten dolayı bir yere de gidemiyoruz. Telefonla halledelim dedik. Koskoca fakültede bir kişi bile mi açmaz telefonumuzu. En az 45 kere aramış olabiliriz. En sonunda yanıtladılar. Ancak yine de çözülemedi. -,-

    YanıtlaSil
  4. Enstitü sekreterleri de benzer meziyetlere sahip

    YanıtlaSil
  5. Kesinlikle... Üniversitede oraya işim düşmesin diye uğraşıyordum hep ama yinede hep işim düşüyordu... :) Neyseki o devirden geçtik gitti... :)

    YanıtlaSil
  6. Bir ara hata yapan öğrenci işleri sekreterini şikayet etmeye kalktım hepsi birbirini kolladılar. Utanmasalar öğrencileri yalancı çıkaracaklar. Ben de çok sorun yaşadım hakkımı da hiçbirine helal etmedim. Güzelce konuşmakla onlarla sorun çözemiyorsun.

    YanıtlaSil
  7. Evet çoğu yerde bu böyleymiş. Buna denk gelmediğim için kendimi şanslı hissediyorum:)

    YanıtlaSil
  8. Vicdanları nasıl rahat ediyor?

    YanıtlaSil
  9. Bİz de çok uğraşmıştık o öğrenci işleri ile . Şimdi de çocuklarım için yine uğraşıyorum :(

    YanıtlaSil
  10. Yaz okuluna erzuruma gitmiştik acil bir işimiz oldu öğrenci işlerinden daha rahat dekana ulaşmıştık :)) öğrenci süründürme işleri :)

    YanıtlaSil
  11. Üniversiteye hazırlanan bir 11 olarak korkmaya başladım şimdiden 😔

    YanıtlaSil
  12. Uzun zamandır sizi ziyaret etmediğimi fark ettim.. Çok faydalı ve güzel içerikler var sitenizde, tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  13. Tek bir imza için 1 ay beklediğimi biliyorum öğrencinin başının belaları

    YanıtlaSil
  14. Students power is very useful and can help to others. In my university some senior students helped me in my coursework writing service and gave me very good suggestions to complete my this task.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski