Hayvanlar Dünyayı Nasıl Görür?

Tüm canlılarda renklerin görünüşü, gözlerindeki koni fotoreseptörleri isimli hücrelerin varlığıyla belirlenir. Koni tiplerinin hepsinde ışık dalga boylarına duyarlı pigmentler bulunur. Renklerin görülmesi bu pigmentlerin kombinasyonuna ve beyinin pigmentleri işlemesine bağlıdır.

İnsanlar, primatlar ve eski dünya maymunlarının gözlerinde kırmızı, yeşil ve maviyi görebilmeye yarayan üç fotoseptörler bulunurken, kedi ve köpeklerde kırmızıyı görebilmeye yarayan fotoseptörler bulunmaz. Bu nedenle kedi ve köpekler yeşil ve kırmızıyı ayırt edemez.


Kelebekler ve arılarda dört reseptör konisi bulunur. Renkleri ve onların onlarca alt tonunu ayırt edebilirler. Maymunlar ve kuşlar bazı renkleri görebilir. Boğalar kırmızı gördükleri için değil bir adam karşılarında saçma sapan hareketler yaparak ellerindeki bezi salladıkları için saldırır. Köpek balıkları hariç deniz memelileri yunus, balina, fok) tek renkli görüşe sahiptir.


Bilinen en detaylı renk görüşüne sahip canlı peygamber devesi karidesleridir. Gözlerinde 16 renk alıcı konisi vardır. İnsandan 10 kat fazla renk görürler. 

16 Yorumlar

  1. Evinde 3 köpekle yaşayan birisi olarak bu soruyu hep merak etmişimdir. Acaba beni ve etrafı nasıl görüyorlar diye.. teşekkür ederim elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir yazı.. Tozlu raflarda kalmış bir konu.. İlgiyle okudum.. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir yazı, paylaşım için teşekkürler .

    Ben , biz insanların bile aynı görüp görmediğimiz konusunda şüpheye düşüyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Çok ilginç yeşil ve kırmızıyı seçememeleri

    YanıtlaSil
  5. zaten bizimde tvlerde , pclerde telefonlarda kullanılan renkler , kırmızı - mavi ve yeşilin harmanlanmasından elde ediliyor..
    insan kendi gözüne uygun bişey yapmış hehe hehe.
    tvleri, pc leri, telefonları kediler yapaydı daha farklı göreceedik belkide.

    YanıtlaSil
  6. Acaba biz insanların göremediği renkler var mı ki etrafta . Çok ilginç...

    YanıtlaSil
  7. Güzel yazı, paylaşım için teşekkürler ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Bizim gördüğümüz gibi görmedikleri kesin. Görmesinler de zaten. Biz gördüğümüz güzelliklere hiç de iyi davranmıyoruz.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir yazı olmuş. 9 yaşındaki oğlum sürekli böyle şeyler sorar. Şimdi ona okutacağım.

    YanıtlaSil
  10. Bazen kendi kendime soruyordum bu soruyu, sayende öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
  11. Kedim renkli mi görüyor yani hep siyah beyaz görüyor sanıyordum

    YanıtlaSil
  12. Peygamber devesi karidesi diye bir hayvan olduğunu yeni görüyorum pek de çirkin mendebur.

    YanıtlaSil
  13. Renkleri bilmiyorum da dünyayı çok korkunç bir yer bizi de onları koruyan melekler olarak görüyorlar bana göre. İyi ve kötü melekler var. Onlara iyisi denk geliyorsa dost oluyor sarıp sarmalıyorlar kötüsü denk geliyorsa güçleri yettiği kadar kaçmaya çalışıyorlar.

    YanıtlaSil
  14. Vay canına :) oldum yazıyı okurken

    YanıtlaSil
  15. Boğalarla ilgili kırmızıyı sevmezler diye niye algı oluşturuldu o zaman.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski