Yabancı Dil Sınavına Nasıl Hazırlanılır?

     Öncelikle kendinize inanmanız gerektiğini söyleyerek başlamak isterim. Ben de ilk yapılan YDS'den 36 almıştım çünkü. Hayatta yüksek not alamazsın dedi bir sürü insan ama ben gayet de güzel geliştirdim kendimi hatta bazen şakasına İngiliz vatandaşlığı versinler o derce İngilizce öğrendim diyorum :) Liseden bir İngilizce temelim yoktu, her şeyi kendi kendime öğrendim. 

1. İlk etapta yapılması gereken kelime bilgisini arttırmak. Elinize kelimeleri alıp papağan gibi tekrarlamanız iyi bir yöntem değil. Mümkün olduğunca kelimeleri cümle içerisinde görmeye çalışın. Edinmeniz gereken ili temel kitap Reader at work 1 ve 2. Kitaplarda giderek zorlaşan paragraflar var. O paragraflar yardımıyla pek çok kelimeyi fark etmeden öğrenmiş oluyorsunuz. Kendinize bir kelime defteri edinin. Bu kitaptan öğrendiğiniz kelimeleri deftere yazın ve her akşam uyumadan kelimeleri 2 3 kez okuyun. Kelimeleri küçük kare kağıtlara yazarak bir kutuya atın, her gün kutudan rastgele çektiğiniz kelimeleri bilmeye çalışın.
2. Gramer olmazsa olmaz. Eksiğiniz bu konudaysa ders notları şeklinde temel İngilizce kurallarının derlenmiş olduğu kitaplardan yararlanabilirsiniz. Akın dilin İngilizce ders notları kitabı gibi. Hatta akın dilin sınav stratejileri diye bir kitabı vardı, sınavda soruyu uzunca okurken gözünüze takılanları direk eleyebilmenizde faydalı olacak bir kitaptı.



3. Geldik en önemli kısma. Bol bol soru çözme. İlk etapta oldukça fazla yanlışınız çıkacak sakın ümitsizliğe kapılıp kitapları atmayın. Zamanla doğru sayınızdaki artış sizi şevklendirecektir acele etmeyin. Eğer az da olsa bir temeliniz varsa 6 ayı, 1.seviyedeyseniz 1 yılı gözden çıkarın. Benim çözüp faydalı olduğuna kanaat getirdiğim kaynakları paylaşacağım edinmenizde yarar var. Soru bankalarından çözümlü olanları almanızı tavsiye ederim. 


      


     Dediklerimi yapıp şu kitapları çözün, 70 üstüne çıkamayan olursa tası tarağı toplayıp giderim buradan :D




3 Yorumlar

  1. Çok güzel öneriler yapmışsınız, ben de Yds'ye hazırlanıyorum ama Farsça'dan hazırlanıyorum :) Hangi dilden girdiğimizin pek önemi yok, çalışma sistemi ve taktikler birbirine eş oluyor zaten, ben de sizin önerdiğiniz birkaç taktiği kullanarak çalışıyorum :)

    Bu arada bloğunuzu yeni gördüm ve hemen takibe aldım, sizi de bloğumuza beklerim :)
    maviveedebiyat.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Lisede YDA bölümünde okuyup YDS'ye girmiş biri olarak yöntemlerinizi destekliyorum. O zamanki (11 yıl önce) YDS ile şimdiki YDS farklı sanırım.

    YanıtlaSil
  3. ben de yabancı dil sınavlarında iyiydim ama şimdi hepsini unuttum..☹️ çünkü,sürekli pratik gerektiren bir özellik yabancı dil öğrenimi..yurt dışında olsaydık,belki sorun olmazdı .. yabancı dili öğrenmenin en etkili yollarından biri sürekli pratik yapmaktır; diğeride kendi dilinizin "dil kurallarını" iyi bilmenizdir..kendi dilinin kurallarını bilmeyen, yabancı dilleri kavramada zorlanabilir..bu dabenim katkım olsun..😁 eline sağlık,yds,ye hazırlanacaklar için çok güzel öneriler..👍

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski