AYLA


   


Başrollerini İsmail Hacıoğlu, Kim Seol ve Ali Atay'ın paylaştığı Can Ulkay yönetmenliğinde çekilen Türkiye'nin oscar adayı filmi Ayla. Onu güzel kılan gerçek bir hikayeden uyarlanmış olması. Gitmeyi düşünenlere mutlaka belgeselini de izlesinler. 

    Minik kızımız Kim, savaş sırasında ailesini kaybetmiş, Süleyman astsubay tarafından sahip çıkılan Ayla'yı canlandırıyor. Yaşına göre oldukça güzel bir oyunculuk sergilemiş. İsmail Hacıoğlu'na diyecek söz yok, oynamamış adeta yaşamış. 

     Filin savaş konusunda büyük farkındalık yaratacağını düşünüyorum. İzlerken Kuzey Kore'ye yoğun bir nefret besleyebilirsiniz. Duygusal biriyimdir diyorsanız, peçetelerinizi alıp gidin, zira biz çıktığımızda tüm salonun gözleri şişti. 

Görüntü yönetmeni şahane bir iş çıkarmış, savaş sahneleri kalite kokuyordu. Onun dışında kendimce beğenmediğim bir kaç şey de oldu tabi. Mesela oyuncuların yaşlılıklarını gençlikleriyle örtüştüremedim. Çetin Tekindor'u çok severim, oyunculuğunu da fakat emekli bir astsubayı canlandırırken saçının uzun olması olmamış, Ali Atay'ın üzerinde biraz Mecnun karakteri kalmış, gazeteciler filmle uyuşmamış, yaşar gibi değildiler, hah bak burda oynuyorlar şu anda dedik, sahnelerinde filme pek adapte olamadım ben. Bu ufak detayları çıkarırsak izlemeye değer bir yapım. 

Şimdiden izleyen sayısı 2 milyonu geçmiş, seyirci emeğe hakkını veriyor demek ki. Gitmenizi üzerine de Sertap Erener'in film için yaptığı güzel şarkıyı dinlemenizi tavsiye ederim :)

19 Yorumlar

  1. Çocukları bırakacak birilerini bulur bulmaz, gitmeyi düşünüyoruz eşimle.

    YanıtlaSil
  2. Benimde metak ettiğim filmlerden birisi :)

    YanıtlaSil
  3. heeeey çok blog gez bak çok yorum yap düzenli yorum yap o zaman yorum sayın çok olur kiii, her akşam düzenli olarak ne bileyim kırk elli farklı blog gez ve bütün yazılarına yorum yap filan işteee o zaman çok oluyo ki yorum. gez azcık bloglarda yaaaa göster kendini bol bol. bak mesela twitlere çok zaman harcıyon yaaaa burda da her akşam bir saat dur bak o zaman çok zevkli oluo kiii :)

    YanıtlaSil
  4. Süleyman astsubay şu an hastanedemiş..filmin oscara aday olması sevindirici..izlenmesi gereken bir film..eline sağlık.. :)

    YanıtlaSil
  5. Rahmetli babam Kore gazisiydi, 52 yılında Kore'ye gitmiş iki yıla yakın sanıyorum tam geliş tarihini şu an hatırlayamadım, savaşın bitişine kadar orada kalmıştı. O yüzden bu filmde ben herkein iki katı ağlayacağımı biliyorum. Çok da görmek istiyorum, henüz gidemedim. İNşallah Oscar alır duacıyım. Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  6. Filmi ilk çıktığı gün izlemiştim. Film sonunda gurur duydum Süleyman Amcamızla.. Hayat hikayesinin bir filme yansıtılması çok yerli yerinde olmuş. Yine olsa yine izlerim Ayla'yı. Bu arada Süleyman Amca yoğum bakımda.. İnşallah sağlığına kavuşur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım nice böyle hikayeler yansıtılır. İnşallah

      Sil
  7. Herkes sizin gibi olumlu şeyler söylüyor. Gişeye de yansıyor bu durum. Oscar için umutluyum 😀

    YanıtlaSil
  8. merhaba blogumu yenı actım bende beklerım:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba blogta artik bende varim sayfami incelersen sevinirim😄 destek cok onemli degil mi🙆

    YanıtlaSil
  10. Çok etkileyici bir film.Yeğenim sen de yorum yaz dedi belki ben de bir yorum yazarım.Ellerine sağlık senin de :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski