Ukulele Evde Öğrenilir mi?

Ukulele, telli çalgılar ailesinden, şirin mi şirin bir enstrüman. Ukulelede 4 akord bulunur G, C, E, A (sol-do-mi-la)

Evde ukulele çalmayı öğrenebilir miyim?

Cevap evet. Ukulele gitar, keman gibi enstrümanlara kıyasla çok daha kolay öğrenilir. Günde 1 saat çalışmayla 1-2 ayda ukulele çalmayı öğrenmebilirsiniz. Tek şart; emek ve azim.

Hangi ukuleleyi almalıyım?


Süslü püslü boyalı ukulelerden uzak durun. Başlangıç seviyesi için çok pahalı modellere ihtiyacınız yok. Boyunuz çok uzun değilse en küçük boy olan soprano ya da orta boy olan concert ukulelerle başlayabilirsiniz. Kala, Mahalo, Jimi en bilindik markalardır. Bütçenize uygun olanı seçebilirsiniz. Tavsiye edebileceğim ukuleleler:

https://www.gitarpark.com/flight-concert-ukulele

https://www.gitarpark.com/flight-nus310-soprano-ukulele-pin

https://www.gitarpark.com/flight-nus350-px-dream-catcher-soprano-ukulele-pinsiz

https://www.gitarpark.com/flight-nus380-amber-soprano-ukulele

https://www.gitarpark.com/cremonia-winzz-au06l-21-soprano-ukulele

https://www.gitarpark.com/winzz-au07l-21-soprano-ukulele-16635

https://www.gitarpark.com/flight-nuc310-concert-ukulele

Akord yapımı


Ukuleleyi aldınız, çalmadan önce akord etmelisiniz. Play storedaki Tuner-gstring free uygulasını indiriyorsunuz, üst tel g4, üstten ikinci tel C4, üstten üçüncü tel E4, en alt tel A4 olarak ayarlıyorsunuz. 


Nasıl tutacağım?





Ukuleleyi doğru tutmak çok önemli. Dizinize yerleştirmeli ve 45 derecelik açıyla tutmalısınız. 

Ritim ve Klavye Eli Kullanımı


Ritim eli gövde kısmında hareket ettirdiğiniz el, klavye eli perdelere bastığınız eldir. Aşağı ritimde genellikle işaret parmağı, yukarı ritimde baş ya da işaret parmağı kullanılır. Bu kişisel bir tercihtir, nasıl rahat ediyorsanız öyle çalabilirsiniz. Klavye elinizdeki parmaklarınız 1: işaret, 2: orta, 3: yüzük, 4: serçe 5: baş parmak şeklinde numaralandırılır. 

Tırnaklar


Tırnaklarınız çok uzun olmamalı, özellikle sol parmağınızdakiler. Eğer uzun tırnakla çalmaya çalışırsanız tellere tam basmanız mümkün olmaz, bu da temiz bir ses elde etmenizi engeller. 

Çalmaya başlıyoruz



Tüm akorları öğrenin ve bol bol alıştırma yapın. Akordlar arasındaki geçişleri seri bir şekilde yapana dek şarkı çalmaya çalışmayın, bu özgüveninizi kırar. Ne kadar alıştırma, o kadar başarı.

Ses bozuk çıkıyor 


Yeni ukulelenin sesinin oturması için biraz zaman gerekir ve başlangıçta her çalışta akord bozulabilir. Endişe etmeyin. Çalmaya başladığınız ilk 2-3 hafta ukuleleyle birbirinize alışma sürecinizdir, temiz bir ses çıkmadı ya da parmaklarınız zorlandı diye yapamıyorum diyerek kenara bırakmayın. Parmaklarınızda tellerin izi çıkmalı. Tüm enstrümanlar emek ister. Azimle çalmaya çalışın, başarmanın hazzına vardığınızda devam etmek isteyeceksiniz. 

Youtube'da online ukulele eğitiminde en anlaşılır anlatım sunan kanal Etkili Müzik Eğitimi kanalı. Bu kanaldan ya da diğer kanallardan öğrenebilirsiniz. Müzikli günler.

12 Yorumlar

  1. 1995 lerde o zaman gitar ve saz denemesi yaptım ikisini de beceremedim. Çalgılar bana göre değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beceremediğini sanmıyorum, enstrüman çok emek istiyor, amaan yapamıyorum ben deyip bırakmışsındır 😁

      Sil
    2. Neşe baya mücadele verdim Zulfi Livanelinin kar tanelerini çalmayı başardım ondan sonrada bıraktım.

      Sil
  2. Ukulele çalmayı bilmiyorum ama şimdi senin bu yazını okuyunca çok heveslendim öğrenmek için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen Mahalo'nun minik tatlı soprano ukulelerinden almalısın maximum 3 haftaya kendimi seviyoruuum diye bağırabilirsin, insana öyle bir mutluluk veriyor ki anlatamam 🙂

      Sil
  3. Hep bir müzik aleti çalmak istemişimdir ama olmadı.
    Ukulele sesini de çok hoş buluyorum. Acaba çalabilir miyim ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telli çalgıları boşver o zaman. Sabırlıysan ve nefesin kuvvetliyse ney, daha kolay ama vurmalı olsun dersen darbuka ya da def. 🙂

      Sil
  4. Daha iki gün önce sazıma tel taktırmak için gittiğim dükkanda 2.5 yaşında ki kızımın çok istemesiyle aldık.. bakalım yapabilecek miyim:)

    YanıtlaSil
  5. ah bende çok istiyorum çalmayı :) emeğine sağlık diyorum

    YanıtlaSil
  6. Evde enstrüman öğrenilebileceğine inanmıyorum ben

    YanıtlaSil
  7. Ben de yeni başladım, nasıl gidecek bakalım:) Faydalı bir yazı olmuş:)

    YanıtlaSil
  8. Different sizes of music instruments for different people. Just i share my baby things that i purchased baby carriage for my kid and now he is very happy when he rest in it.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski