Friedrich Nietzsche - Böyle Buyurdu Zerdüşt

Sanat ve felsefenin harmanlandığı, Nietzsche'nin düşüncelerinden oluşan son kitabıdır
Böyle Buyurdu Zerdüşt.  Yer yer düşüncelerimle örtüşmese de (Tanrı'nın varlığını inkar ediyor ve kadın ruhunun sığ olduğunu düşünüyor biraz cinsiyetçi bakış açısına sahip ve bu rahatsız edici) kitap, anlatmak istedikleri itibariyle şimdiye dek okuduğum en iyi 5 kitap listesinde yerini aldı. Otuzunda evini terk edip insanlardan uzaklaşarak kendiyle başbaşa kalan Zerdüşt'ün iç sesiyle insanı keşif yolculuğunu dinliyorsunuz. İnsan, insanüstü kavramlarının anlamı üzerine yoğunlaşıyor. Okumak isteyenler için kitaptan birkaç alıntı:

"Bana benim olmayandan başka ne düşebilir ki, benim olan bana döner, sonunda bana döner."

"Gerçekten, insan kirli bir nehirdir, kirli bir nehri kirlenmeden içine alabilmek için bir insanın deniz olması gerekir."

“Beni anlamıyorlar, ben bu kulaklara uyan ağız değilim."

"Ben yürümeyi öğrendim. O zamandan beri kendimi koşturuyorum. Ben uçmayı öğrendim, o zamandan beri kımıldamak için itilmeye ihtiyacım kalmadı."

"Kalbinizdeki kini ve kıskançlığı bilirim.Kini ve kıskançlığı tanımayacak kadar büyük değilsiniz. Bari bunlardan utanmayacak kadar büyük olun. Gerçeğe ulaşmanın azizleri olmazsanız bile hiç olmazsa onunla savaşan olun. Bunlar o kutsiyetin yoldaşları ve öncüleridir."

"Diyorsunuz ki savaşı kutsal kılan şey iyi bir davadır. Ben size derim ki her davayı kutsal yapan şey iyi bir savaştır."


"Kin besleyecek düşmanlarınız olmalı. Fakat hor görülecek düşmanlarınız olmamalı. Düşmanınızla gurur duymalısınız. O zaman düşmanınızın başarısı da sizin başarınız olur. Yaslanmak. Bu kölelerin kibarlığıdır. Sizin kibarlığınız söz dinleme olmalı. Emirleriniz bile itaat olmalı."

"Şu erkeklere de bakın; gözlerinden, dünyada bir kadınla yatmaktan daha iyi bir şey olmadığı okunuyor. Ruhlarının dibi bataklık! Bataklıklarının bir de zekâsı varsa, ne yazık! Bari hayvan olarak mükemmel olsaydınız. Fakat hayvan olmak için masum olmak gerekir. Duygularınızı öldürmenizi mi önereyim? Duygularınızda namus öneriyorum."

"Değer yargısı olmayan hiçbir ulus yaşayamaz."

"Erkek, seven kadından korkmalı. Kadın o zaman her şeyi feda eder ve başka her şey onca değersiz olur."

"Erkeğin mutluluğu, ben isterim'dir. Kadının mutluluğu, o istiyor'dur. Bak, şimdi dünya ne eşsiz. Bütün sevgisiyle boyun eğen kadın böyle düşünür."

"Yalnız adam, bir derin göl gibidir. İçine bir taş atmak kolaydır. Fakat taş dibine kadar çökerse, söyleyin, kim onu çıkarabilir?"


5 Yorumlar

  1. Friedrich Nietzsche - Böyle Buyurdu Zerdüşt kitabını çok duydum. Bu bilgilendirme çok faydalı oldu. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim filozoflardan biridir Nietzsche evet bazen keskin fikirleri olsa da gerçek anlamda bir dahi olduğunu düşünüyorum..Kendisi aslında bazı antik Yunan filozoflarından da çok etkilenmiştir.
    Böyle Buyurdu Zerdüşt çok düşündürücü ve okunması gereken bir kitap kesinlikle :)

    YanıtlaSil
  3. lisede okumuştum artık bu kitap alanında çok popüler olduğundan felsefe dedin mi eline tutuşturacaklarmış gibime geliyor.

    YanıtlaSil
  4. Kitabı okumuştum ama pek bir şey anlamadım. Galiba öncesinde Zerdüştlük dinini bilmek gerekiyor. O zaman karakterin düşünceleri daha anlaşılır olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Çok ağır bir kitap anlamayıp bırakmıştım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski