İki Nobelli Tek Kadın Marie Curie

Marie Salomea Sklodowska fizik ve kimya alanlarında uzmanlaşmış Polonyalı bir bilim insanı.Hem iki farklı alanda Nobel kazanan tek kadın hem de Paris Üniversitesi'nin ilk kadın profesörü. Üstelik ilk Nobelini kazandığında yalnızca 29 yaşındaydı.

Parçalanan çekirdekteki radyasyon yayan elementleri ifade etmek için "radyoaktif" terimini ilk kez kullanan kişidir. Radyoaktivite teorisinin gelişimi üzerine çalıştı, radyoaktif izotopların ayrılması için teknikler geliştirdi, iki yeni element (radyum ve polonyum) keşfetti. Aynı zamanda kanser tedavisinde radyoaktivite kullanımı konusundaki ilk araştırmaya rehberlik etti. 1914'te Paris Radyo Enstitüsü müdürlüğüne atanmış, Curie Enstitüsü'nü kurdu. Çalışmaları sırasında uzun süre radyasyona maruz kaldığından pernisiyöz anemi nedeniyle öldü. 

12 Yorumlar

  1. Başı güzel sonu hazin.. Güzel bir yazı tek solukta okudum

    YanıtlaSil
  2. Çok başarılı bir bilimci daha önce sıkça adını duyduğum hatta hayat hikayesini okuduğum bir bayan marie curie sanırım eşide de bilimci edi hatta bir müddet karısının başarılılarını da gölgelemişti .Emeğinize sağlık teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Marie Curie ismini dün bir filmde de duydum. Bugün sizin yazınızda da gördüm. Bu aralar her yer Curie benim için. :)

    Ben de yazmıştım zamanında bir şeyler Marie Curie için:

    https://www.rehitu.com/2019/08/ilk-nobel-alan-kadn-marie-curie.html

    YanıtlaSil
  4. Marie curie ile ilgili yaptigi calismalari biliyordum ama persiniyoz anemiden öldügünü bilmiyodum çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ya ben çok cahilim duymamışım şimdiye kadar ismini, ya da bir kadın olduğu için bu kadar başarıya rağmen hiç duyulmamış ismi. Sayenizde tanımış oldum. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Millet bir tanesini zor alıyor kadın iki tane birden almış. Helal olsun.

    YanıtlaSil
  7. Marie Curie her zaman hayranlık duyduğum bir bilim kadını. Kendi hayatını bile bu uğurda hiçe saymış.

    YanıtlaSil
  8. Tarihte pek çok başarılı kadın var ama erkeklerin gölgesinde kaldıklarından kendilerini ispat etmeleri çok güç olmuş. Curie de bunlardan biri ve o dönemde böyle bir başarıya ulaşması inanılmaz.

    YanıtlaSil
  9. Hayat hikayesini okumuştum oldukça etkileyiciydi.

    YanıtlaSil
  10. Kadın isterse her şeyi başarır.

    YanıtlaSil
  11. Keşke bu kadının binde biri çalışma azmim olsaydı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski