Albert Einstein Hakkında Bilinmeyenler

Dört yaşına kadar konuşamadığı için uzun süre zihinsel engelli zannedildi. Bir gün yemeğin çok sıcak olduğunu ifade ederken konuştu. Konuşmamasının sebebi sorun olmadığı sürece konuşma ihtiyacı duymamasıymış. 



İyi seviyede keman çalıyordu, annesi de piyanistti. 


Telefon numaraları ve tarihleri hatırlamakta çok kötüydü. 



Askerlikten kaçmak için Almanya'yı terk etti. 




İlk karısı Mileva evlenmeden önce hamile kalmıştı, bu nedenle çocuklarını sır gibi sakladılar. şiddetli geçimsizliğin hakim olduğu evliliklerini bitirmeye karar verdiklerinde Mileva ayrılmak istemeyen taraftı. Einstein evli kalmak için ona pek çok şart sundu, Mileva şartları kabul etmesine rağmen bir müddet sonra boşandılar. Çocuklarının akıbeti bilinmiyor. 


Sovyet Rusya'ya çalışan bir ajan olduğu düşünüldüğünden polisin devamlı takibindeydi. Telefonları ve postaları takip altında olmasına rağmen hakkında bir delil bulunamadı. 




İsrail Cumhurbaşkanlığı teklifini reddetti. 




Öldükten sonra beyni saklandı, vücudu yakıldı.




12 Yorumlar

  1. Konuşma probleminin bu sebebe dayandığını bilmiyordum :)

    YanıtlaSil
  2. Beyninin saklandığı hatta incelendiğini okumuştum ben de. Farklı detayların olduğu güzel bir yazı olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Konuşmama sebebi çok iyiymiş :))
    Bilgilerin çoğunu bilmiyordum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Beyninin saklandığını ve İsrail Cumhurbaşkanlığı teklifini reddettiğini şimdi öğrendim.

    YanıtlaSil
  5. Zor bir özel hayatı olmuş anlaşılan..
    Beynini sakladıklarını bilmiyordum.

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten bilmediğim şeylermiş. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  7. Beyniyle deneyler yapıldı mı acaba?

    YanıtlaSil
  8. Hem sanatçı hem bilim insanı. Bin yılda gelebilecek bir insanmış. Çapkın olduğunu ve karısını çok üzdüğünü duymuştum ne derece doğru bilemiyorum tabi.

    YanıtlaSil
  9. Çok zeki insanlar geç konuşurmuş adama hemen anlamıyor muamelesini yapıştırmışlar.

    YanıtlaSil
  10. Einstein'e çok hayranım onunla 10-15 dk konuşabilmek isterdim.

    YanıtlaSil
  11. Askerlikten mi kaçmış :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski