Evlat Edinme


Eskiden sahipsizlik diye bir şey yoktu çocukların lügatında. Annesi babası olmayan çocuklara akrabaları bakar yokluklarını hissettirmemeye çalışırlardı. Şimdi o çocuklar kimsesizler yurtlarında soğuk yataklarda sevgiye aç büyüyorlar. Bu hiçbirinizi rahatsız etmiyor mu? Beni inanılmaz rahatsız ediyor.

Evlat edinme fikrine ilk olarak 9 yaşındayken karar vermiştim. Evlat edinmek için evli olmanıza gerek yok bu arada. 25'ime geldiğimde 3 yaşında bir çocuğu evlat edinecektim, hayatta en çok istediğim şeydi belki de. Kendi çocuğum olduktan sonra da yapabilirdim. Hayat düşündüğümüz gibi ilerlemiyor. Şartlar uygun olmadı, yapamadım ama yapacağım.

Ülkemizde doğurmak çok önemli, kadın olduğunun göstergesi. Oysa tüm kadınlar bilir ki bir çocuğa sevgi ve şefkat hissedebilmek için onu doğurman gerekmiyor. Erkekler için daha kolay bu durum, onlar baba olmayı sonradan öğreniyorlar zaten. İstiyorum ki her merhamet ve sevgi sahibi ailede bir çocuk büyüsün. Evlat edinilemeseler bile koruyucu ailelik sayesinde sevgi ortamında büyüyebilsinler. Nolur sadece çocuğu olmayan bireyler değil merhamet sahibi herkes çocuklarımıza sahip çıksa?

8 Yorumlar

  1. Keşke dokunabilsek o minik kalplere...

    YanıtlaSil
  2. Evet çok önemli bir konu ama lütfen gerçekten emin olunduğunda bakabileceğine sevgiyi verebileceğine inandığında yapsınlar güzel bir konuya değinmişsiniz teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ben de huzurevlerine yöneldim,çocuk büyük sorumluluk gibi geldi bana.Ülkede biraz bu konuda farkındalık artsa iyi olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Evlat edinme çok zor bir prosedür.Ama koruyucu aile olmak daha kolay.Maddi hiç bir şey, sevginin yerini tutamaz :)

    YanıtlaSil
  5. Kesinlikle katılıyorum fakat bunların devlet tarafından da iyileştirilmesi gerekiyor.
    Orada çalışanların sevgiyle donatılmış olması ve insani gereklere sahip olmaları gerekiyor. Sanırım ilk buralardan başlanılsa diğer yarım kalanlar bizler tarafından tamamlanacaktır.

    YanıtlaSil
  6. Yeni yıl sizler için sağlık, mutluluk ve huzurla dolu bir yıl olsun; Yeni yılınız kutlu olsun Yazimbari, Sevgilerle.:)

    YanıtlaSil
  7. bende hep diyorum sevgisiz büyümelerindense sıcak bir aile yanında büyümeleri bambaşka olurdu

    YanıtlaSil
  8. Çok büyük sorumluluk yapabilir miydim bilmiyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski