Ayak Bakımı


     Malum yaz geldi açık topuklular ve sandaletler çıktı, yoğun bir ayak bakımı zamanı. Ayak bakımının 3 önemli aşamasını paylaşmak gerek.


     1. Topuk Törpüsü

     Sertleşmiş topuklarla baş etmenin en iyi yoludur ayak törpüleri. Topuk kısmındaki sertleşmeyi engeller, nasırları temizler, daha yumuşak ayaklara sahip olmanızı sağlar. Piyasada topuklardaki ölü deriyi temizlemek için de pek çok elektronik ürün bulunmakta. Fakat hepsi pille çalıştığından biraz bastırsanız duruyor ve yeterli temizlik sağlamıyor. Üstelik fiyatları da performanslarına değmiyor. Topuk taşı denen gri set kaya gibi delikli olanlardan bahsetmiyorum onlar çok korkunç. Kulplu olanları tercih edin ve topuk kısmını yanlışlıkla dahi olsa elinize değdirmeyin derinizi kaldırır. Sıcak suda ayaklarınızı biraz bekletip yumuşattıktan sonra fazla bastırmadan topuk kısmınıza sürtün törpü kısmını ölü deri hemen kalkacaktır. Topuk amaçlı üretilmiş ürün fakat siz baş parmağınızda ya a ayak kenarlarında sertleşmiş deri varsa onları da törpüyle giderebilirsiniz.



     2. Neutrogena Ayak Kremi

     Şimdiye dek kullandığım en güzel ayak kremi bu. Sürer sürmez ayağı yumuşacık yapıyor. İlk denemede bile insan farkı görüyor. Yazısını da yazmıştım bu ürünün. Benim vazgeçilmezim oldu. 10 yıl falan önceydi yanlış hatırlamıyorsam Avon'un mor bir ayak bakım kremini kullanıyordum, ondan da bu ürün kadar memnun kalmıştım. Şuan bazı sebeplerden ötürü hiç bir Avon ürününü kullanmıyorum. Eğer siz kullanıyorsanız o ürünü de temin edebilirsiniz diye yazdım, fikir olsun.


     3. Ayak tırnak bakımı

     Ve geldik en önemli konuya. Ayak tırnakları gün boyu ayakkabı içinde kalmaktan ve çok sık oje kullanımından dolayı, çatlayabilir, sararabilir, sağlık sorunlarından ya da vitaminsizlikten ötürü tırnaklarda dikey ve yatay derin yarıklar, çizgiler oluşabilir. Bunları önlemek ya da yok etmek için haftada 1 gün ayak tırnaklarınızı sirkeli suyla silin. Sirke tırnak diplerine ulaşmış mikropların canlı kalamamasını sağlar. Eğer tırnak mantarı gibi bir probleminiz varsa ya da tırnaklarınızda çizgiler oluşmuşsa vicks sürün. Evet vicks, hasta olduğumuzda kullandığımız şu mucizevi ürün. Ben kendimi bildim tırnaklarımda bir sorun olmamasına rağmen vicks kullanırım tırnağın kırılmasını ve sararmasını çnler, parlaklık verir.

2 Yorumlar

  1. Ayaklarımı hiç önemsemiyorum. Aslında bir kadın için çok önemli.

    YanıtlaSil
  2. ayak bakımına yazk ış dikkat edenlerdenim, çok güzel yazı olmuş, ellerimiz kadar değerli aslında ayaklarımız da ama unutuyoruz =)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski